Artikel

Online markedsføring - Ressourcer

På denne side er der samlet videoer og links, du kan bruge i din undervisning i faget. Materialet er udarbejdet af De Merkantile Videncentre og kan anvendes i undervisningen som variation og inspiration i faget.

Online markedsføring er et stort og omfattende emne, og den rivende udvikling kan være en udfordring at navigere i og udvælge gode materialer til brug i undervisningen.

Ekspertvideoerne kan bidrage til en praksisnær undervisning og undervisningsforløbene kan klæde eleverne på til arbejdet med nogle af de mange digitale værktøjer, der bruges til online markedsføring.

Materialet er udarbejdet af Videncenter for digital handel og Videncenter for data.

 

Linksamling

10 danske nyhedsbreve der sparker røv!

Tips til, hvordan man skriver gode nyhedsbreve og giver eksempler på virksomheder, der sender gode nyhedsbreve ud.

20 vigtige e-mailmarketing-tips til det gode nyhedsbrev

Tips til, hvordan man skriver gode nyhedsbreve og giver eksempler på virksomheder, der sender gode nyhedsbreve ud.

 

Explainer video

Automation marketing

Markedsføring i dag er også automation marketing, hvor man som kunde oplever at blive bombarderet med reklamer for produkter, når man har besøgt en hjemmeside. Men hvordan virker det og hvordan kan et flow for virksomheden se ud, når de sætter et automation marketing flow i gang? Det kan eleverne få vist i denne videoscribble.

 

Ekspertvideoer 

Google Analytics forklaret Simon Hedegård fra Morning Train forklarer her, hvad Google Analytics er.
Styrker ved Google Analytics Henrik Skov beskriver den største styrke ved Google Analytics for virksomheder generelt, og hvad han ser som den største gevinst for sin egen virksomhed, Skov Rejser. 
Målgruppe ved hjælp af GA Henrik Skov, stifter af Skov Rejser, fortæller om, hvilke data fra besøgende på hjemmesiden, der vil være relevante at undersøge.
Sammenhæng, Online og Offline Simon Hedegård, Head of SEM hos konsulentfirmaet Morning Train, kommer med eksempler på, hvordan der kan skabes sammenhæng mellem den online og offline del af forretningen.
Google Analytics – Fremtiden Simon Hedegård giver et bud på, hvordan fremtiden ser ud omkring brugen af Google Analytics.
Data i Salling Group Joachim I. Hansen, Salling Group, fortæller om, hvordan Salling Group bruger SEO og hvilke data, der styrer deres overvejelser.
SEO i det praktiske Joachim I. Hansen fortæller, hvordan arbejdet med SEO spiller ind på arbejdet med de fysiske butikker.
Indhold Joachim I. Hansen fortæller om, hvordan man skal skrive sit indhold ift. søgerobotter.

 

Podcast

Online Markedsføring Joachim I. Hansen fra Salling Group fortæller uddybende om deres brug af SEO.
Google Analytics

Simon Hedegård og Henrik Skov fortæller bl.a. om Facebooks løsning, som er en stor konkurrent til Google Analytics.

Podcasten er udviklet til at kunne indgå i samtlige forløb om Google Analytics, men kan også stå alene.

 

Undervisningsforløb

Google Ads 2-4 lektioner
Eleverne får en grundlæggende forståelse for Google Adwords, herunder hvad det er, og hvordan det i grove træk benyttes.
Google Analytics introduktion

3-4 lektioner
Eleven får viden om, hvordan Google Analytics virker og hvorledes en webshop kan forøge sit salg ved hjælp af Google Analytics.

 

 

Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.