Redskab

Løbende evaluering og feedback

Formålet med dette procesredskab er at give skolens pædagogiske personale inspiration til at arbejde med forskellige former for evaluering og feedback.

 

Om materialet   

Elevens løbende evaluering af egen indsats, suppleret med feedback fra klassekammerater og lærer, sikrer fokus på fremskridt, der styrker elevens selvtillid og motivation. Dette materiale har til formål at inspirere skolerne til at arbejde med forskellige former for evaluering og feedback.

Materialet er udviklet i forbindelse med program for løft af de fagligt svageste elever i udskolingen, men det kan bruges som inspiration af alle skoler. 

GSK - puljeprogram - løbende evaluering
© Børne- og Undervisningsministeriet

Redskabets første del

Redskabets første del består af to undervisningsforløb til henholdsvis dansk og matematik. Forløbene eksemplificerer, hvordan en systematisk evaluering og feedback kan integreres, så det bliver en naturlig del af undervisningen. 

 

Redskabets andel del

Redskabets anden del gennemgår de enkelte trin i evaluerings- og feedbackprocessen. Materialet er inspiration til, hvordan teamet kan arbejde videre med at udvikle egen evaluerings- og feedbackpraksis, så den imødekommer de konkrete behov for støtte, som udskolingselever i faglige udfordringer har.

Hent det samlede materiale her (pdf, 34 sider).

 

Kreditering

Materialet er udviklet af Metropol, VIA og Rambøll for Børne- og Undervisningsministeriet.

Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.