Fagets didaktik og lærerrollen
I håndværk og design kan der skabes et engagerende og motiverende læringsrum med fokus på at demonstrere teknikker for derefter at give eleverne rum til at afprøve, eksperimentere og give feedback, så de opnår faglighed.
En god problemstilling er en af vejene til, at eleverne kan arbejde undersøgende i komplekse og lærerige designprocesser. Undervisningen i et faglokale stiller særlige krav til både lærer og elever. Klarhed om indhold, regler og rammer i undervisningen og mulighed for succesoplevelser for alle kan være med til at skabe et godt og roligt miljø.
Læs mere om fagets didaktik og lærerrollen i faget her.
Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.