Nyhedsbrev
Søg
Vi har lavet FAQ'en med fortrinsvis korte og tydelige svar, så man hurtigt kan komme videre med undervisning, planlægning og vejledning.
Eleverne prøver forskellige former for projektarbejde i skolen. I artiklen deler Martin Sillasen de erfaringer, eleverne har med sig i projektarbejde fra grundskolen, når de går videre til ungdomsuddannelsen.
Eleverne skal bruge faglige metoder til at undersøge et realistisk problem ved at indsamle og analysere data. I denne artikel gives eksempler på empiri i it-fagene (de gymnasiale uddannelser)
Syddansk Universitet har udarbejdet to små videoer til SRP/SOP rettet til eleverne. Den ene om metoder - den anden omhandler tre eksempler på brug af videnskabelige metoder.
Denne artikel sammenfatter resultaterne af en evaluering af studieområdet med fokus på SOP, som blev igangsat af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet i december 2020.
Om evaluering af første gennemløb og dertil to oplæg. Et oplæg om den problembaserede tilgang - det andet om studieområdeforløbet.
Elever, der har brug for ekstra støtte til at gennemføre deres ungdomsuddannelse kan få specialpædagogisk støtte (SPS).
Videooplæg om Den Videnskabelige Basismodel og fagligt samspil ved Esben Nedenskov Petersen og Jens Ditlev Hansen. Materialet er udarbejdet i forbindelse med FIP 2018.
Ny Viden Om-udgivelse præsenterer et overblik over, hvordan skolens ledelse og det pædagogiske personale kan arbejde målrettet med at mindske forstyrrelser fra digitale teknologier i skoledagen.
Her finder du programmer og præsentationer fra FIP - forår 2018.
Digitale enheder giver mulighed for at differentiere og tilrettelægge varieret og motiverende undervisning. Samtidig følger dog en risiko for, at teknologierne udgør en distraktion – at der opstår digital støj.
Styrelsen for It og Læring lancerer et nyt og forbedret Unilogin den 18. februar 2020.
Dette års FIP-kursus fokuserede på SOP. Læs her om eksempler på tilrettelæggelse af vejledning i forbindelse med SOP, eksempler på temaer og perspektiver i SOP for de enkelte fag og planlægning af SOP-forløbet. Desuden findes en gennemgang af rammer og regler for den mundtlige eksamination.
Konflikter skal forebygges, håndteres og efterbehandles. På emu.dk kan du finde nye materialer til grundskoler og ungdomsuddannelser, der understøtter arbejdet med at sikre et godt undervisningsmiljø for alle elever.
Ny Viden Om-udgivelse til både grundskolen og gymnasiet samler og formidler forskningsbaseret viden om klasseledelse.
Denne Viden Om-udgivelse formidler forskningsbaseret viden om klasseledelse, der er betegnelsen for de handlinger, en lærer løbende foretager sig for at udvikle eleverne både fagligt og socialt.
Her finder du informationer om: Skriveworkshops fordelt over hele SOP forløbet ogsamlet SOP-forløb over fire uger.
Gymnasielyd er emus nye podcast-serie, hvor du kan lytte til de udviklingsdiskussioner, der foregår blandt forskere, ledelser og lærere i den danske gymnasieskole.
Gymnasielyd er en podcast-serie, hvor du kan lytte til de udviklingsdiskussioner, der foregår blandt forskere, ledelser og lærere i den danske gymnasieskole.
Materialer fra FIP - Learnmark, IBC Aabenraa og Tietgen fra marts 2019.
Efter 2017-reformen eksisterer studieområdet fortsat på hhx. De væsentligste ændringer i det nye studieområde præsenteres her.
Vodcasts og andet materiale til understøttelse af arbejdet med forskellige digitale kompetencer og digital dannelse.
Hvordan bliver du hørt, og hvordan undgår du at blive snydt? Lær eleverne at gennemskue, hvad et argument består af og forskellige måder at argumentere på.
Hvordan økonomiserer du din tid, når du vejleder elever? Der er mange måder at få vejledning til at være en frugtbar proces. Nedenfor præsenteres en række konkrete gode råd om vejlederrollen i fagligt samspil.
"Lav et spil med fokus på den viden, I har tilegnet jer i de forskellige fag indtil nu". Sådan lyder opgaven til eleverne. Resultatet kan fx bruges til Åbent Hus eller orienteringsaftener.
Modtag emus nyhedsbrev og følg med på sociale medier