Nyhed
Eksamensopgaven i Kommunikation og IT A
Hvordan ser den gode, autentiske (anonymiserede) elevproducerede eksamensrapport til kommunikation og it A ud?
Af lærerplan og vejledning for kommunikation og it på A-niveau fremgår det, at den skriftlige rapport, der ledsager kommunikationsproduktet (eller kommunikationsprodukterne) spiller en væsentlig rolle i eksamensprojektet.
I vejledningen til kommunikation og it A (og på emu.dk) er der en fin og meget anvendelig rapportskabelon, udarbejdet af fagets lærere, til brug for elevernes eksamensrapporter.
Men hvordan ser den gode, autentiske (anonymiserede) elevproducerede eksamensrapport til kommunikation og it A ud? Det er der flere af fagets lærere som har efterspurgt, ikke mindst fordi de gerne vil bruge sådanne rapporter i undervisningen, når eleverne skal træne rapportgenren.
Med baggrund i lærerønskerne har en udviklingsgruppe i BUVM-regi i 2021-22 lavet dette site, som har til formål at give inspiration til lærere i kommunikation og it iforbindelse med rapportskrivningen. Foruden konkrete, elevproducerede rapporteksempler indeholder sitet også ideer til, hvordan man kan udnytte muligheden, som læreplanen giver, for at afløse de op til 20% af den skriftlige rapport med multimodale rapportelementer.
Sitet er tænkt dynamisk, så der fortsat kan uploades ideer, opgaver mm., som har relation til rapportskrivningen på A-niveau.
Sitet kan tilgås her: Eksamensopgaven i kommunikation og it A (google.com)
Udviklingsgruppe april 2021 - marts 2022
Peter Ørnstrup Maegaard, H.C. Ørsted Gymnasiet, Ballerup (TEC)
Daniel Vognstrup Perez, UddannelsesCenter Ringkøbing-Skjern
Claus Scheuer-Larsen, Odense Tekniske Gymnasium
Mimi Olsen, fagkonsulent
Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.