Gå til hovedindhold
Hjem

Artikler og forløb

ARTIKEL

Jødekonspirationsteorier i undervisning om Holocaust

Emnet konspirationsteorier tilbyder en didaktisk og metodisk ramme til at arbejde med kernestofområdet Holocaust og andre folkedrab med historiebrugsdimensionen og problemorienterede arbejdsformer i centrum.

FORLØB

Revolutioner, der forandrede verden

Revolution får os til at tænke på voldsomme begivenheder, der fundamentalt forandrer samfund. Men hvad er revolutioner, hvordan opstår de, hvordan forandrer de verden – og for hvem? Det handler dette forløb om.

ARTIKEL

Vidnesbyrd som redskab i undervisning om Holocaust

Historien om Holocaust er vedkommende og vigtig at fortælle. Ved at se nærmere på forbrydelsen og den menneskelige afgrund i personlige vidnesbyrd, kan det hjælpe dine elever til at begribe tragedien.

Savner du inspiration til din praksis?

Modtag emus nyhedsbrev og følg med på sociale medier

Følg emu på facebook
Følg emu på Linkedin
Den e-mailadresse du har indtastet er ikke gyldig Indtast først din e-mailadresse Du er allerede tilmeldt nyhedsbrev. Du kan afmelde eller ændre via link i din bekræftelsesmail eller i bunden af nyhedsbrev. Klik her for at få tilsendt en ny mail med et redigeringslink. Vi har registreret din tilmelding, men mangler din bekræftelse. Klik her for at få tilsendt en ny mail med et bekræftelseslink.

 

Kontakt

  • Spørgsmål til emu:
    Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
    Mail: Kontakt emu-teamet
    Tlf: 3392 5000 
  • Spørgsmål til teknik:
    Styrelsen for It og Læring
    Mail: Kontakt til styrelsen

Områder

  • Dagtilbud
  • Grundskole
  • EUD
  • Eux
  • Stx
  • Hf
  • Hhx
  • Htx
  • avu
  • FVU
  • FGU

Om emu

  • Redaktionelle retningslinjer og om emu
  • Få teksten læst op
  • Persondatapolitik og cookies
  • Podcast på emu
  • Tilgængelighedserklæring
  • Tilmeld dig emus nyhedsbreve
  • emu-respons

Ministeriet

  • Departementet
  • Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
  • Styrelsen for It og Læring
  • Ministeriets nyhedsbreve