Aktiviteter, forløb og redskaber Softwareudvikling og programmering Elever arbejder i projektteams, simulerer udviklingsteamets proces og lærer om forskellige nøglekompetencer i realistisk programudvikling. Fokus på samarbejde og stakeholders. Fagenes samspil og studieretningsprojektet Dette dokument omhandler fagenes samspil, som det er beskrevet i læreplanen for informatik C og B - og for studieretningsprojektet, som det er beskrevet i læreplanen for studieretningsprojektet. Find Danmarks bedste it-uddannelse Skab inspiration til it-uddannelser med denne korte 60-minutters aktivitet, der introducerer til mangfoldigheden af it-uddannelser i Danmark til fx C-niveau. Dekryptering uden computer Kryptering er helt afgørende for it-sikkerhed, og det behøver ikke at være tungt eller svært at forstå. Introducer kryptering ved at finde pointen i vittigheder og løse kryptogrammer. Arduino i informatik C Dette forløb er til Informatik C på HTX, men passer også til Informatik C/B og programmering C/B på gymnasialt niveau. Fokus er programmering, der harmonerer med teknologien. Egnet til alle gymnasiale uddannelser. Materiale, eksempler og øvelser inkluderet. Basal programmering med App Lab Lad eleverne programmere små tegninger i App Lave og introducer dem til programmering og digitale farver. Forløb på 5-6 timer til informatik C. Forløb med innovation i informatik Eleverne skal opbygge en løsning til en ejendomsmægler som bruger Beacons og teknologier som HTML, CSS og JavaScript. Innovation i it-fagene Denne artikel giver dig nogle gode tips til, hvordan du får innovation med i it-fagene. Innovation og it hænger sammen, og flere af de store innovationer de sidste 30 år er baseret på it.