Program |
Anvendelse |
Indgang for elev |
Eksempel
|
Quiz, der kan anvendes som evaluering af fagligt område.
|
Eleverne skal indtaste en kode/pin: Koden fremgår, når du som lærer har oprettet en quiz. Der er en ny kode, hver gang quizzen bruges. |
|
|
Fx Wordcloud og Open end. Wordcloud: Kan bruges til enkeltord, som danner en ordsky. Open end: Her kan du skrive udsagn. |
Eleverne skal indtaste den 6-cifrede kode, som læreren giver. Der er en ny kode, hver gang programmet bruges. |
|
|
|
Til optagelse af skærmbillede og/eller webcam. Kan bruges ved forklaring af metode eller fagligt område, eksempelvis før et kursus/undervisning. |
Eleverne skal bruge det link, som skabes, når du som lærer har optaget videoen. Videoen kan gemmes som mp4-film, som link i programmet, eller den kan uploades til YouTube. |
|
|
Spørgeskema, som for eksempel kan evaluere læring eller give indblik i forhåndsviden. Har du en Google-konto, kan du gå ind på ”Drev”, klikke på ”Ny” (øverst til venstre) og dernæst på ”flere” i rullemenuen. Her kan du vælge ”Google Analyse”. |
Eleverne går direkte til spørgeskemaet med det link, som læreren udleverer. |
|
Digital opslagstavle til deling af materialer. Her kan skrives tekst, vedhæftes filer, sættes link ind med mere. |
Med et link går eleverne direkte ind på padletten. Tryk på ”+” eller dobbeltklik på opslagstavlen for at oprette indhold. |
|
|
Gør lange links korte. Linket skrives ind i feltet på siden. Herfra kan du højreklikke på linket og kopiere det over til den ønskede placering. |
Via kortlinket kan eleverne komme ind på den ønskede side. Kortlinket bliver ikke forældet og fungerer så længe siden, den henviser til, eksisterer. |
Se eksempler på kortlink i boksen herover. |
|
Evaluering som fagligt område. Evalueringen kan sættes op med forskellige spørgsmålstyper. |
Evalueringen afholdes uden, at eleverne har en digital device. De skal markere et svar med en seddel med symbol. |
||
Træner begreber og tilhørende forklaringer. ”Match”: Kan bruges enkeltvist (parre begreb og forklaring) ”Live”: Kan bruges i grupper, hvor grupper dyster mod andre grupper. |
Ved ”Match”: Eleverne får det direkte link af læreren. De skal ikke bruge adgangskode – se under eksemplet. Ved “Live”: Eleverne indtaster den kode, som læreren har givet, her: https://quizlet.com/276164919/live |
https://quizlet.com/276164919/match
|