Redskab

FLE, Foreningen for lærere i erhvervsøkonomi

FLE er en faglig forening for lærere i Erhvervsøkonomi i gymnasiet og HF.

Hvordan finder man os?

Foreningen har en facebookgruppe, hvor alle medlemmer er velkomne. Her deler vi faglige ideer, materialer og forløb og diskuterer emner indenfor faget og fagets udvikling.

 

Hvordan bliver man medlem?

Hvis man har undervisningskompetence i erhvervsøkonomi, kan man blive medlem af FLE ved at sende en mail til formanden Morten Bendix Andersen på mx@tgy.dk eller kasserer Rune Holm Christiansen på rhc@vucns.dk.

 

Hvad laver vi?

Kurser

Som medlem kan du deltage i faglige møder og kurser, som udvikles og afholdes af bestyrelsen i FLE. Kurserne inkluderer ofte virksomhedsbesøg, faglig sparring og gode ideer, som direkte kan anvendes i faget.

 

BIG

Som medlem af FLE kan du vælge at dine elever skal deltage i Business Innovation Games (BIG), som er en landsdækkende konkurrence for elever i erhvervsøkonomi, hvor eleverne udvikler innovative forretningsideer på økonomisk bærerdygtige virksomheder. Bestyrelsen udvikler materialer til konkurrencen, planlægger og organiserer konkurrencen og afholder en national finale.

 

Cases/undervisning

Foreningens medlemmer deler erfaringer og materialer, og bestyrelsen udarbejder cases og undervisningsmaterialer, som foreningens medlemmer kan anvende i undervisningen.

 

Politisk arbejde

Bestyrelsen fungerer som bindeled til fagkonsulenten og laver politisk arbejde, som varetager foreningens interesser.

 

Bestyrelsen i FLE

  • Morten Bendix Andersen (formand)
  • Rune Holm Christiansen (kasserer)
  • Sofie Kærn Heding
  • Anne Munk Højte
  • Marie Louise Telling Jepsen
  • Jakob Markvard Knudsen
Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.