Nyhed

Medieproduktioner i flere dele

Et udviklingsprojekt i Børne- og undervisningsministeriet har resulteret i et site, som har til formål at inspirere mediefagslærere til at arbejde med flerdelte produktioner og hjælpe på vej.

I læreplan og vejledning for mediefag på alle niveauer står, at eksamensproduktionen ”kan bestå af flere mindre men sammenhængende produktioner, såfremt alle gruppens medlemmer deltager i udarbejdelsen af dem alle”. Det giver rigtig mange spændende muligheder for vores fags praktiske dimension. Men hvordan skal man gribe det an? Hvilke produkter kan det bestå af? Og hvordan skal man bedømme medieproduktioner i flere dele? 

Et udviklingsprojekt i ministeriets regi har resulteret i, at der er blevet produceret et site, som har til formål at inspirere mediefagslærere til at arbejde med flerdelte produktioner og hjælpe på vej med svar på de ovennævnte spørgsmål. På sitet findes en række elevproduktioner i mediefag som indeholder flere dele – på C- og B-niveau, i fakta og fiktion, og med bedømmelser som illustrerer, hvordan bedømmelseskriterierne anvendes. Desuden indeholder sitet forslag til et forløb, hvor eleverne arbejder både teoretisk-analytisk og praktisk med nye formater/genrer.

Sitet kan tilgås her

- men hvis man ønsker adgang til det fulde site, skal man kontakte Anne Juul Møller på AM@odder-gym.dk

Udviklingsgruppe maj 2021 - marts 2022

Anne Juul Møller, Odder Gymnasium – tovholder

Iben Engberg, KBH Syd HF&VUC

Siff Rytter, Dronninglund Gymnasium

Mimi Olsen, fagkonsulent

Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.