Nyhedsbrev
Søg
I dette nyhedsbrev kan du læse om AI i teknikfag, muligheder for videndeling samt censoropgaven på eux.
Formålet med dette korte forløb er at give eleverne en forståelse for bygningskonstruktioners opbygning samt en viden om, hvordan detaljetegninger skal præsenteres i et teknikfagsprojekt.
Formålet med dette projekt er, at eleverne bliver introduceret til, hvordan et teknikfagsprojekt udføres (byggende videre på teknologis projektmodel).
Dette dokument forklarer Herningsholms erhvervsskole og gymnasiers erfaring med at hjælpe eleverne med at koble viden fra EUD-undervisningen (elektrikeruddannelsen) til deres afsluttende teknikfagsprojekt på H3
Hvilken rolle kan teknikfag spille i SOP? I denne artikel kan du læse om udfordringer og potentialer ved teknikfag i SOP-opgaven.
Hvordan kan vi styrke overgange i STEM gennem arbejdet med autentiske problemer?
Om FIPkurser, etisk teknologivurdering, udviklingsprojekter, fokuspunkter og tilmelding til årets kurser. God læselyst.
Eleverne prøver forskellige former for projektarbejde i skolen. I artiklen deler Martin Sillasen de erfaringer, eleverne har med sig i projektarbejde fra grundskolen, når de går videre til ungdomsuddannelsen.
Med udgangspunkt i en opgave fra teoretisk pædagogikum om Projektvejledning bearbejdes problematikker, der kan opstå, når man praktiserer vejledning i projektorienterede fag
Dette nyhedsbrev omhandler; kort præsentation af mig, mine første tanker om hvad der skal ske i faget, nye undervisningsmaterialer samt kurser det kommende år.
På FIP blev der holdt oplæg om, hvordan man kan få flere elever til at skrive SOP i teknikfag. Her følger en opsamling på workshoppens pointer.
Artiklen giver bud på, hvordan elever kan introduceres til it-fag i analytiske projekter, hvordan implementeringer af systemer kan inddrages, samt eksempler på emner i samspil med fag fra forskellige fakulteter
Naturvidenskabens ABC fortæller historien om store naturvidenskabelige erkendelser, der kan bruges som inspiration for undervisningen. ABC´en er netop færdiggjort af en ekspertgruppe af skarpe naturvidenskabelige hjerner og kunne være et godt bud på inspirerende læsning i sommerferien.
Elever, der har brug for ekstra støtte til at gennemføre deres ungdomsuddannelse kan få specialpædagogisk støtte (SPS).
Videooplæg om Den Videnskabelige Basismodel og fagligt samspil ved Esben Nedenskov Petersen og Jens Ditlev Hansen. Materialet er udarbejdet i forbindelse med FIP 2018.
Ny Viden Om-udgivelse præsenterer et overblik over, hvordan skolens ledelse og det pædagogiske personale kan arbejde målrettet med at mindske forstyrrelser fra digitale teknologier i skoledagen.
Digitale enheder giver mulighed for at differentiere og tilrettelægge varieret og motiverende undervisning. Samtidig følger dog en risiko for, at teknologierne udgør en distraktion – at der opstår digital støj.
Styrelsen for It og Læring lancerer et nyt og forbedret Unilogin den 18. februar 2020.
Konflikter skal forebygges, håndteres og efterbehandles. På emu.dk kan du finde nye materialer til grundskoler og ungdomsuddannelser, der understøtter arbejdet med at sikre et godt undervisningsmiljø for alle elever.
Ny Viden Om-udgivelse til både grundskolen og gymnasiet samler og formidler forskningsbaseret viden om klasseledelse.
Denne Viden Om-udgivelse formidler forskningsbaseret viden om klasseledelse, der er betegnelsen for de handlinger, en lærer løbende foretager sig for at udvikle eleverne både fagligt og socialt.
Gymnasielyd er emus nye podcast-serie, hvor du kan lytte til de udviklingsdiskussioner, der foregår blandt forskere, ledelser og lærere i den danske gymnasieskole.
Gymnasielyd er en podcast-serie, hvor du kan lytte til de udviklingsdiskussioner, der foregår blandt forskere, ledelser og lærere i den danske gymnasieskole.
Vodcasts og andet materiale til understøttelse af arbejdet med forskellige digitale kompetencer og digital dannelse.
"Lav et spil med fokus på den viden, I har tilegnet jer i de forskellige fag indtil nu". Sådan lyder opgaven til eleverne. Resultatet kan fx bruges til Åbent Hus eller orienteringsaftener.
Hvordan økonomiserer du din tid, når du vejleder elever? Der er mange måder at få vejledning til at være en frugtbar proces. Nedenfor præsenteres en række konkrete gode råd om vejlederrollen i fagligt samspil.