Nyhedsbrev
Søg
Her kan du læse ofte stillede spørgsmål og svar til bekendtgørelsen, læreplanerne, undervisningsvejledningen, trinprøverne og censur/bedømmelse i FVU-dansk.
Læs mere
I FVU-dansk kan god skriveundervisning sættes i gang og hjælpe deltagerne til at udvikle deres skriftsproglige færdigheder.
Denne artikel sætter fokus på brugen af grafiske modeller, skriveskabeloner og modeltekster. I artiklen finder man konkrete eksempler på, hvordan man kan arbejde med disse didaktiske tiltag i undervisningen.
Formålet er, at deltagerne opnår erfaring med it-sikkerhed og digital dømmekraft, således at de kan tage vare på egne og andres identitetsoplysninger og færdes sikkert på nettet.
Formålet med dette forløb er at give deltagerne konkret erfaring med, hvordan sikker internethandel bedst håndteres.
Formålet med forløbet er at give deltagerne en forståelse af, hvordan ekkokamre kan opstå. Deltagerne skal samtidig finde viden og synspunkter, som bryder med egne opfattelser.
Dette forløb sætter fokus på at give deltagerne mulighed for at lære om, hvor meget sociale medier ved om os, hvad god opførsel/adfærd er med henblik på egen sikkerhed.
Formålet med dette forløb er at give deltagerne erfaring med digital dømmekraft og it-sikkerhed, således at de kan beskytte deres personlige data.
Phishing bruges af internetkriminelle til at få fortrolige og personlige oplysninger via eksempelvis mails, sms’er, hjemmesider og sociale medier.
Ordblindhed er en specifik læsevanskelighed, som betyder, at nogle har svært ved at koble bogstaver til lyd og lyd til bogstaver.
I denne artikel er der fokus på en række ideer til it-ressourcer der kan bruges i undervisningen til FVU-dansk.
Sprogtema om ordsprog og talemåder.
Siden år 2000 har medieudviklingen ændret radikalt på den måde, vi kommunikerer med hinanden på. Der er vendt op og ned på begreber som afsender og modtager, kanal og budskab. Det er et oplagt emne i FVU.
Modtag emus nyhedsbrev og følg med på sociale medier