Kompetenceudvikling
SIP 4 - Kvalitetsudvikling
Kvalitetsudvikling er et bredt og centralt begreb, som dækker mange områder af skolernes udviklings- og reformarbejde på både elev-, undervisnings- og institutionsniveau.
Kvaliteten af uddannelsen kan for eksempel udvikles ved klar forventningsafstemning, evaluering eller dataopsamling alt efter hvilket niveau, I bevæger jer på.
På SIP4 var der oplæg og drøftelser om skolernes arbejde med kvalitetsudvikling, reformens nye bestemmelser om kvalitetssystemet, skolernes inddragelse af data i kvalitetsarbejdet og kvalitetsudvikling i en tid med færre ressourcer.
Her på siden findes materiale fra kurset og videoer, der viser til dels, hvordan der konkret er arbejdet med kvalitetsudvikling på Borupgaard gymnasium, og til dels hvilke modeller I kan arbejde med i kvalitetsudviklingen.
Se Dennis Hellegaard, kvalitetschef på Ørestad Gymnasium og Christian Moldt, kvalitetschef på Professionshøjskolen Absalon fortælle om kvalitetsarbejde på skolen og arbejdet med de forskellige niveauer.
I videoen fortæller lærere og ledelse på Borupgaard Gymnasium om skolens erfaringer med kvalitetsarbejde. Et særligt evalueringsskema er udviklet i samarbejde mellem lærere, ledelse og kvalitetsudvalg. Værktøjet skal sikre, at der er dialog mellem de led, som arbejder med undervisning.
Oplæg fra SIP4
Ved læringskonsulenterne, Børne- og Undervisningsministeriet.
Oplæg ved Elsebeth Hauge, Analysechef UVM.
Oplæg ved Jan Nørgaard, Chefkonsulent og direktør, Cairos.
Om substantiel ledelse. Af Jan Nørgaard, Cairos.
Oplæg ved Hanne Leth Andersen, Professor, Rektor, Roskilde Universitet.
Oplæg ved Stina Wrang Elias, Direktør ”Tænketanken DEA”.
Oplæg ved Christian Moldt, kvalitetschef, Professionshøjskolen Absalon.
Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.