Redskab
Feedback i praksis
God feedbackpraksis kan eksempelvis være en systematisk løbende skriftlig dialog mellem elever og lærer, en struktureret evalueringsdialog eller aktiviteter, hvor eleverne evaluere sig selv.
Her kan du se, hvilke metoder Jesper Bruun fra Institut for Naturfagenes Didaktik anbefaler.
Både video (13.02 min) og øvrige materialer (se nederst) præsenterer konkrete eksempler på metoder til formativ evaluering. Oplæg og materialer er fra workshop af Jesper Bruun fra Institut for Naturfagenes Didaktik i forbindelse med Skoleudvikling i Praksis (SIP).
Korte beskrivelser af feedback-metoder:
Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.